TADBIRKORLIK TUSHUNCHASI VA TADBIRKORLIK FAOLIYATINI RIVOJLANTIRISHNING AHAMIYATI
Keywords:
Tadbirkor, zabt etuvchi, tavakkalchilikka tayyor turish qobiliyatiga ega bo‘lgan, ma’naviy erkin, g`oyalarga boy, shijoatli, o‘z so‘zini o‘tkazadigan, tashkilotchi, birgalikda bajariladigan ishga ko‘plab kishilarni uyushtira oladigan, foyda olish, mulkchilik shakllarini ko‘paytirish, sotish, taqsimlash, mulkiy tengsizlig, bandlikni ta’minlash, kichik biznes, ish bilan ta'minlab, ishsizlik darajasini kamaytirish, foyda olish, iqtisodiy faoliyat.Abstract
Ushbu maqolada tadbirkorlik tushunchasi, tadbirkorlik faoliyatini rivojlantirish, tadbirkorlik faoliyatini boshqarish hamda tadbirkorlik faoliyatini rivojlantirishning eng avvalo iqtisodiy sohada, qolaversa, ijtimoiy-iqtisodiy sohadagi ahamiyati hamda tadbirkorlik faoliyatini rivojlantirishga ta’sir etuvchi omillar haqida bayon etilgan. Shu bilan birga, biznes jarayonida o‘z maqsadi yo‘lida faoliyat yurituvchi subyekt sifatida tadbirkorlik subyektlari faoliyatini rivojlantirish uchun mavjud to‘siqlar va ularni bartaraf etish yo‘llari yuzasidan xulosa va takliflar keltirilgan.
Downloads
References
1.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 31.01.2023 yildagi “Oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish dasturlari doirasida aholining biznes tashabbuslarini qo‘llab-quvvatlashni yangi bosqichga olib chiqishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g`risida”gi 39- sonli Qarori
2.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2016 yil 6-oktyabrdagi “Tadbirkorlik faoliyatining jadal rivojlanishini ta’minlashga, xususiy mulkni har tomonlama himoya qilishga va ishbilarmonlik muhitini sifat jihatidan yaxshilashga doir qo‘shimcha choratadbirlar to‘g`risida”gi PF–4848-son Farmoni
3.O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 20-noyabrdagi “Mamlakatda biznes muhitini yanada yaxshilash va tadbirkorlikni qo‘llab- quvvatlash tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g`risida”gi PQ- 4525- son Qarori
4.Jevons W. S. Richard Cantillon and the Nationality of Political Economy Contemporary Review. Oxford, United Kingdom: The Contemporary Review Company Limited, 1881. P. 333– 360.
5.Steiner P. La théorie de l’entrepreneur chez Jean-Baptiste Say et la tradition Cantillon-Knight. L’Actualité économique. 1997; 73(4)
décembre, www.erudit.org [Accessed: May 22, 2021].
6.В.Зомбарт “Буржуа”. М.:Наука, 1994.
7.Шумпетер Йозеф Алоис (1883-1954). Теория экономического развития. Дата обращения: 18 декабря 2021. Архивировано из оригинала 26 декабря 2022 года.
8.O‘lmasov A., Sharifxo‘jayev M. Iqtisodiyot nazariyasi.-Toshkent. O‘zbekiston 1995y. 171-bet., 192-b.
9.Abdullayev Yo. Bozor iqtisodiyoti asoslari.-T.Mehnat. 1997 y. 48-bet.
10.S.S.G`ulomov. Kichik biznes va tadbirkorlik. Toshkent.Moliya.2002 y.
11.Muftaydinov Q. Iqtisodiyotni erkinlashtirish sharoitida tadbirkorlikni rivojlantirish muammolari:iqt.fan.dok...diss.T. O‘zMU.2004-276 b.
12.A.A.Xaitov, F.J.Jalolov. O‘zbekistonda bozor munosabatlarini shakllantirish asoslari.A.1996y. 140-bet.
13.M.M.Xayrullayev, X.Aliqulov. O‘zbekistonda ijtimoiy-falsafiy fikrlar tarixidan. – T., 1995. – B. 68.
14.O‘zbekiston Respublikasi Davlat Statistika boshqarmasi ma’lumotlari
15.O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bank hisobotlari
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
License Terms of our Journal